Miért bízzam szakemberre?

 

Bizonyára Önnek is volt már dolga biztosító társasággal, biztosítási szerződéssel, biztosítási ügyintézéssel, kárrendezéssel.

Egy felmérés szerint, melyben emberek nyilatkoztak véleményükkel a felsoroltakkal kapcsolatban, sajnos a személyes tapasztalataimat erősítik meg.
A biztosítással rendelkezők 95%-a, akinek már volt káreseménye, nincs megelégedve a számára megítélt és kifizetett kártérítési összeggel.
Többen úgy nyilatkoznak, hogy örülnek, hogy ennyit is kaptak. Pedig ami jár, az jár!
A biztosító társaságot természetesen a saját zsebükre hajtják a vizet, így az alkalmazottak, vagy akár a megbízott képviselőik is, hiszen jövedelmüket a biztosító társaságoktól kapják, így érthető az ügyfelekhez való hozzáállásuk. Tisztelet a Kivételnek! Ők erősítik a szabályt.
 
Mi, mint ügyfelek, legtöbb esetben elfogadjuk a szerződések megkötésekor a képviselők tájékoztatását, megbízunk bennük, de sok minden van amiről még Ők sem tudnak.
 
Itt említeném meg azt a biztosítási fajtát, módozatot, amit KÖTELEZŐ megkötni, ha az ember a közúti forgalomban részt szeretne venni. Egy lakásbiztosításnál, vagy egy casco-nál azért van némi fogalmunk arról, mire szól a szerződésünk, mire kérünk jogos kártérítést.
A kötelezőnél ez nem így van. Az kötelező megkötésénél, mert ugye kötelező a legtöbben a lehető legkisebb díj elérésére törekszünk, és a többivel nem foglalkozunk. De miért is foglalkoznánk vele, hiszen ha nekünk van szükségünk kártérítésre, azt úgysem a sajátunk rendezi. És ez így is van.
Így nagyon sokan nem tudják, hogy a kötelező mire kötelezi a károkozó biztosítóját kártérítési igény esetén. Főleg, mióta az EU jogszabályai a magyarországi balesetekre is kiterjedtek.
 
Szóval, amennyiben káresemény ér bennünket, magunknak kell utánajárni a jogos pénznek, ebben már nem segít senki.
Sokszor sem energiánk sem időnk nincs erre, sőt még a jogszabályokkal sem vagyunk tisztában. Így legjobb esetben a kárszakértővel próbálunk egyezkedni, ami nem mindig sikeres, csak kevés esetben elégedünk meg a kártérítés összegével.
Mindazonáltal, mire a pénzösszeg kifizetésre kerül részünkre, rengeteg energiánk megy rá az utánjárásra, és nem kevés pénzünk a korrekt kárrendezés lebonyolítására.
 
Sok esetben azt sem tudjuk, milyen kártérítésekre tarthatunk igényt, mi az ami minket megillet, a szerződés szerint.
 
Amikor eljutunk oda, hogy tudjuk, mi az ami jár nekünk, ismét akadályba ütközünk, jön a kérdés, hogy akkor hová is forduljak?? Hová is kell beadnom a sok-sok igazolást, kérelmet, nyomtatványt, ….stb.. amikor már nem darabra, hanem kilóra érezzük az irathalmaz súlyát, és még mindig hiányzik valami dokument..., amikor már az ötödik irodából is elutasítanak, a kitartóbbak a tizedik után feladják, elgondolkodunk, és megelégszünk azzal, amit kapunk, ami vajmi kevés a jogoshoz képest.
Esetleg elégedetlenkedünk, bosszankodunk és ügyvédhez fordulunk a nagyobb kártérítés reményében, akik általában meg is szerzik a jogos összegeket. DE !!! Az ügyvédek óradíja 20.000 forintnál kezdődik! Természetesen van tudomásom ingyenes jogtanács adásról, de amikor úgy döntünk, hogy mi ezt képtelenek vagyunk végigjárni, mint iratok beszerzése, tárgyalás a biztosító képviselőivel, reklamációk beadása, fellebbezések, netán bírósági perek..... stb.. onnantól a képviselet bármely ügyvédtől térítés köteles. Tehát itt is nyúlhatunk mélyen a zsebünkbe.
 
Jómagam, személy szerint nem szívesen fizetek ki semekkora összeget a bizonytalanra, ígéretekre. Viszont amikor már a kezemben van az – néha nem is várt mértékű – összeg, szívesen jutalmazom belőle a segítőimet.
 
Ezt is érdemes átgondolni. Viszont szakemberre bízni nem Kötelező :)